Wij zijn in Antwerpen op zoek gegaan naar coole technologieën, trends en voeding! Lees zeker verder om onze rondleiding doorheen deze prachtige stad te volgen.

Onze weg doorheen Anvers

Dit is de route die wij hebben gevolgd. Chaotisch kan je het zeker noemen, maar we hebben er niet minder kennis van op gedaan. In de volgende puntjes leggen we jullie uit hoe en op welke manier wij dit hebben ervaren.

 

1. Antwerpen Centraal

De beleving start al wanneer je aankomt. Dit station kan je niet doorlopen zonder rond te kijken. De architectuur en de stijl zijn tijdloos en blijven indrukwekkend elke keer je dit ziet. Een coolhunt kan je dit zeker noemen doordat dit is uitgeroepen als het mooiste station van de wereld én omdat heel veel steden het doel hebben een meerwaarde zoals deze te creëren. Het bereiken van zulke doelen is moeilijk, maar velen blijven proberen. Na een lange treinreis aankomen in dit station vinden wij zeker niet erg!

TRENDCANVAS: dit durven wij te plaatsen bij Better Business en local love. Tegenwoordig zijn mensen veel meer bezig met het milieu en duurzaamheid. Ook locals zijn trots op dit mooie stukje Antwerpen en they should be! Soms mag je wel eens trots zijn op dit Belgenlandje.

 

2. Sushi, al een trend of is dit nog maar het begin?

Sushi is zeer populair bij vele mensen. Je zal wel denken “dit is toch al een trend?” Jazeker, maar hier hebben wij ook onze eigen mening over. Sushi is zo populair dat wij geloven dat mensen zullen blijven zoeken om hier creatief mee om te gaan. Zal er binnen een jaar sushi met insecten te verkrijgen zijn? Wie weet…

TRENDCANVAS: dit durven wij te plaatsen bij joyning, omdat mensen vaak contact zoeken daar samen te eten of te gaan eten. Dit zou misschien ook nog bij Betterment passen, omdat veel mensen sushi eten doordat het gezond is.

 

3. The Other Shop, houden we nog wel van digitaal?

Deze zaak is een startup en een onderdeel voor onze coolhunt tegelijk. We hebben de eigenaar hiervan geïnterviewd.

Wat is eigenlijk het concept?
“De bedoeling van onze winkel is om gewone salontafelboeken te verkopen. Geen literatuurboeken of boeken die te maken hebben met filosofie.”

Hoeveel vestigingen hebben jullie ondertussen? Want deze winkel is nog niet heel bekend bij het volk natuurlijk.
“Wij hebben net een nieuwe vestiging geopend in Gent door het groeiende succes. Als dit zo blijft kunnen we een nieuwe opening overwegen, maar dat is nog niet zeker.”

Welke leeftijden willen jullie bereiken?
“Wij willen graag elke leeftijdsgroep aanspreken en bereiken.”

Verkopen jullie nog andere dingen behalve boeken?
“Jazeker! Wij verkopen ook woondecoratie en accessoires!”

Dus mensen die gewoon eens een leuk tekstje aan een muur hangen kunnen ook perfect bij jullie terecht?
“Natuurlijk,  er is voor ieder wat wils in onze winkel. Mama’s die graag koken of kinderen die graag eens een plezant boek lezen kunnen hier bijvoorbeeld allebei terecht”

Zouden jullie binnenkort nog groter willen worden of vinden jullie het juist fijn dat jullie zo’n authentiek karakter hebben?   “We zouden graag nog bekender worden natuurlijk, maar we bekijken het dag tot dag hoe het blijft lopen”

Heel erg bedankt voor jullie tijd vandaag!
“Graag gedaan, nog veel succes met jullie project!”

Heel toevallig zijn we dit winkeltje tegengekomen. Een goed gevestigd pand met leuke boeken in. Saai? Zeker niet! Hier hebben we zeker drie kwartier samen in toffe, creatieve boeken gebladerd. Van bucket lists naar fotografieboeken, kookboeken met wietrecepten, kamasutra’s en geschiedenisboeken. Je vindt er alles! Dit is volgens ons een opkomende trend, omdat mensen meer en meer opzoek zijn naar authentieke dingen. Een groot deel van de mensen vindt lezen in papieren boeken nog altijd het meest aangenaam.

TRENDCANVAS: dit durven wij te plaatsen bij infolust. Mensen zijn steeds op zoek naar belangrijke info om zo zeker niets verkeerd te doen en om de controle te behouden. Hét perfecte voorbeeld van bijvoorbeeld een kookboek.

 

4. Prints, prints, prints

Dit lijkt misschien een beetje raar, maar we leggen het even uit. De slangenprint is al even populair in het land. Het is opvallend hoe snel de trend van de slangenprint is gegroeid. Aangezien dit zo snel ging, verwachten we dat er nog veel meer trends bedacht én gecreëerd zullen worden met elkaar. Als we kijken naar dit ontwerp zien we de evolutie van de trend van het combineren van prints al voor ons. Wat vinden jullie ervan? Yay or nay?

TRENDCANVAS: dit durven wij te plaatsen bij Fuzzynomics, net als puntje 5 en 6. Mensen zijn vaak op zoek naar manieren om te doen aan zelfexpressie en steeds vaker gebeurt dit via kleding.

 

5. Mooy is zeer mooi!

Natuurlijk is het belangrijk om als bedrijf een huisstijl te hebben. Dit zie je dan ook meer en meer op een hoger niveau gebeuren. Dit schattige winkeltje is helemaal roze! Van de muren tot de tafels. Perfect plekje om even te vertoeven op een drukke namiddag. We geloven sterk dat dit meer en meer zal gedaan worden om een unieke positionering te creëren tegenover klanten.

TRENDCANVAS: dit durven wij te plaatsen bij Joyning. Mensen houden ervan om geconnecteerd te zijn met elkaar en hoe kan je dit beter doen dan binnen 4 roze muren?

 

6. Antwerpen zit vol creativiteit!

Antwerpen is van alle markten thuis. Schoenen kopen en lekker eten is niet het enige dat je hier kan doen. Af en toe kom je muurschilderingen zoals deze tegen. Voor kunstkenners -en/of liefhebbers is dit leuk om eens naar te kijken. Deze stad zit vol met creatieve mensen die graag hun steentje bijdragen aan de cultuur door hun talent met anderen te delen. In dit geval op de muur, maar ook straatartiesten kan je bewonderen op de Meir.

Dit behoort eigenlijk een beetje tot puntje 6, daarom staat dit er ook bij. Zoals ik al had vermeld zijn er verschillende straatartiesten in Antwerpen te bewonderen.

TRENDCANVAS: deze twee durven wij te plaatsen bij Fuzzynomics. Kunst en hobby’s zijn vormen van zelfexpressie.

Zo eindigen we op de Meir!

Ondertussen weten we al dat “de jeugd” zich de laatste tijd wat specialer kleedt. Alleen beginnen oudere mensen dit ook meer en meer te doen. We geloven dat mensen NOG creatiever uit de hoek zullen komen met hun kledij in de toekomst.

TRENDCANVAS: dit durven wij te plaatsen bij Fuzzynomics en ook een beetje joyning. Deze foto doet ons denken dat mensen met dezelfde aparte kledingstijl ook connecteren met elkaar.

Als laatste hebben we nog een leuke foto op de Meir gemaakt van ons twee. Wij hebben alvast genoten van deze dag en we hopen jullie geholpen te hebben bij jullie citytrip of (eventueel) lunchdilemma. Bedankt om alles te lezen en misschien tot een volgende keer!

Bericht geschreven door Amber Vermeulen en Ivanka Van Deun – Thomas More Mechelen, 1COMa